Shikoyat va murojaatlarni ko'rib chiqish qoidalari
19.06.2020
Shikoyat va murojaatlarni ko'rib chiqish qoidalari OT da shikoyatlar bilan ishlash mavjud kamchiliklarni bartaraf etishga va kelajakda ularning paydo bo'lishiga yo'l qo'ymaslikka qaratilgan. Mojarolarni kelib chiqish bosqichida hal qilish bo'yicha shikoyatlar bilan ishlashning asosiy maqsadi doimiy mijozlarni, shuningdek ularning tavsiyalariga binoan kelganlarni yo'qotmaslik. OTda har bir shikoyat: - qabul qilinishi kerak; - darhol va professional ravishda ko'rib chiqilishi kerak; - mijozlarga xizmat ko'rsatish sifatini oshirishga imkon beradi. OT da shikoyatlar darhol ko'rib chiqiladi: - barcha og'zaki shikoyatlar, agar iloji bo'lsa, darhol ko'rib chiqiladi; - har qanday holatda, Xaridorga ikki kun ichida oldindan javob beriladi; - shikoyatlarni ko'rib chiqish 1 oydan oshmaydi. Shikoyat shaklidagi anonim murojaatlar ko'rib chiqilmaydi, ya'ni ularda quyidagilar ko'rsatilmagan: - fuqaroning familiyasi, ismi, otasining ismi (agar bo'lsa) yoki ism-sharifi; - uning yashash joyi (yashash joyi) va (yoki) ish (o'qish) joyining manzili; - yoki yuridik shaxsning nomi (to'liq yoki qisqartirilgan) va joylashgan joyi. Elektron shikoyat arizachining elektron pochta manzilini o'z ichiga olishi kerak. Mijozlarning vakillari tomonidan taqdim etilgan elektron xabarlarga ularning vakolatlarini tasdiqlovchi hujjatlarning elektron nusxalari ilova qilinishi kerak. Agar davlat sektori faoliyati to'g'risida shikoyat kelib tushgan bo'lsa, uni ko'rib chiqish mas'ul idorada ro'yxatdan o'tkazilgan kundan boshlab 15 kundan oshmasligi kerak. Barcha kelib tushgan shikoyat va arizalar takliflar va mulohazalar kitobida qayd etiladi. Ro'yxatdan o'tgandan keyin direktorga yozma so'rov yuboriladi / agar kerak bo'lsa, shikoyat va apellyatsiyalar bo'yicha komissiyani (bundan buyon matnda Komissiya deb ataladi) ko'rib chiqish va tayinlash uchun toifani aniqlash uchun yurist maslahatchisi jalb qilinadi. Komissiya mijoz va OT o'rtasida kelib chiqadigan kelishmovchiliklarni bartaraf etish uchun tuzilgan. Komissiya MBning qarorlari, mansabdor shaxslar va xodimlarning xatti-harakatlari ustidan shikoyat yoki apellyatsiyalarning har bir alohida holatini ko'rib chiqish uchun tuzilgan. Komissiya quyidagi hollarda tuziladi: Mansabdor shaxslar va OT mahsulotlarining noto'g'ri xatti-harakatlari (xatti-harakatlari); Muvofiqlik sertifikatini berishning asossiz rad etilishi; Muvofiqlik sertifikati haqiqiyligini tasdiqlashdan bosh tortish va OTni tekshirish nazorati natijalari bo'yicha uning doirasini toraytirish; Sertifikatlashtirish tartib-qoidalarini buzish; Shartnoma majburiyatlarini bajarishda kelishmovchiliklar; Buyurtmachining (dan) shikoyatlari va hk. Komissiya tarkibiga quyidagilar kiradi: Komissiya raisi Komissiya kotibi Komissiya a'zolari Komissiya tarkibiga shikoyat mavzusi bilan bog'liq bo'lmagan xodimlar, shuningdek korxona mutaxassislari ko'rib chiqilayotgan shikoyatning mohiyati va mazmuniga qarab direktorning taklifiga binoan kiradi. Murojaatlar va shikoyatlarni xolisona ko'rib chiqish uchun Komissiya tarkibiga iste'molchilarning huquqlarini himoya qilish bo'yicha jamoat tashkilotlarining vakillari kirishi mumkin. Komissiya ishini komissiya raisi boshqaradi. Komissiya shikoyatning mohiyati bo'yicha materiallarni ko'rib chiqadi, agar kerak bo'lsa, shikoyatchi yoki OT xodimlaridan shikoyatning haqiqiyligini tekshirish uchun qo'shimcha ma'lumotlarni talab qiladi, shikoyatning mohiyatini ob'ektiv baholash uchun boshqa harakatlarni rejalashtiradi. Ish natijalari bo'yicha komissiya erkin shaklda hisobot tuzadi, unga komissiyaning barcha a'zolari imzo chekadilar. Hisobotning "Tarkibi (muammoning mohiyati)" qismida shikoyatda keltirilgan faktlarni, OT harakatlarida qonunbuzarlik mavjudligini yoki yo'qligini tasdiqlovchi yoki rad etuvchi faktik ma'lumotlar keltirilgan. OT faoliyati to'g'risidagi shikoyat bo'yicha komissiyaning hisoboti korxona direktoriga ko'rib chiqish va tasdiqlash uchun taqdim etiladi. Agar kelib tushgan shikoyat OT rahbarining faoliyatiga tegishli bo'lsa, u shikoyat ko'rib chiqish va hal qilish uchun besh kun ichida korxona rahbariyatiga yuboriladi. Shikoyatni ko'rib chiqish tartibi quyidagi printsiplarga muvofiq bo'lishi kerak: 1) Murojaatni ko'rib chiqishga mo'ljallangan har bir yig'ilishdan oldin manfaatdor tomonlar xabardor qilinishi kerak. 2) Murojaatlar ko'rib chiqiladigan protseduralar hujjatlashtirilishi va ko'rib chiqish uchun taqdim etilishi kerak. 3) Murojaat qilishda har bir manfaatdor tomonlar o'z nuqtai nazarlarini bayon qilish va o'z manfaatlarini himoya qilish huquqiga egadirlar. 4) Komissiya a'zolari tijorat siri bo'lgan yoki tomonlarning birortasiga tegishli bo'lgan ma'lumotni oshkor qilmasliklari kerak. 5) Apellyatsiya komissiyasi a'zolari ushbu sohada vakolatli bo'lishi kerak. 6) Apellyatsiya komissiyasining qarori qonunlar va me'yoriy hujjatlarga qat'iy rioya qilinishi kerak. 7) Apellyatsiya qarori xolis bo'lishi va noaniq yoki noaniq talqin qilinishini istisno qilishi kerak. 8) Har bir murojaatnomaning bayonnomasi tayyorlangan va imzolangan barcha tomonlar tomonidan imzolanishi kerak. 9) Murojaatlarni ko'rib chiqish jarayonining har bir bosqichi uchun zarur muddat belgilanishi kerak. Manfaatdor tomonlar murojaat qilingan kundan va taklif etilgan kundan keyin 5 kun ichida xabardor qilinadi. Apellyatsiya komissiyasi majlisda ham, yozishmalarda ham oddiy ko'pchilik ovoz bilan qaror qabul qiladi. Rais ovoz bermaydi. Biroq, agar ovozlar teng bo'linsa, qarorni rais qabul qiladi. Apellyatsiya komissiyasining qarori apellyatsiyadan keyin bir oydan kechiktirmay qabul qilinishi kerak. Murojaatni ko'rib chiqqandan keyin protokol tuziladi. Maxfiy ma'lumotlar jamoat ko'rishi mumkin bo'lmagan ilovalarga kiritilgan. Murojaat yozuvi manfaatdor tomonlarga topshiriladi. Murojaatlarni ko'rib chiqish bayonnomalari barcha manfaatdor shaxslar (tashkilotlar) bilan tanishish uchun taqdim etilishi kerak. Agar qarama-qarshi tomonlar ikki hafta ichida e'tiroz bildirmasa, qaror qabul qilingan hisoblanadi. Agar nizolashayotgan tomonlardan biri apellyatsiya komissiyasining qaroriga rozi bo'lmasa, u 15 kun ichida xo'jalik sudiga murojaat qilish huquqiga ega.